Nostalgie is een leuk concept, vooral als het gaat om zoiets als Trigun. Een hitserie uit de anime-scene uit de jaren 90 en een serie die vooral geliefd is bij westerse anime-fans, de serie heeft een diepere waarde gekregen dan mensen zich realiseren. Dit bracht de serie zo ver dat ze door oudere fans op een voetstuk werd geplaatst, waarbij sommigen het zelfs mythologiseerden ondanks de steeds zichtbaarder wordende gebreken met elk voorbijgaand jaar.

Dit plaatst zijn nieuwe remake, Trigun Stampede, in een interessante positie. Hoewel hij zeker de oude fans van de show had kunnen bedienen en de geanimeerde bewerking uit de jaren 90 opnieuw had kunnen maken met moderne animatie, had hij ook de gelegenheid om de problemen van de gerespecteerde klassieker aan te pakken. Het zou de serie kunnen maken tot alles wat het zou kunnen zijn, en het zou kunnen zijn als er een manier was om het te perfectioneren voorbij de technologische beperkingen van zoveel jaren geleden.

Zoals we misschien al geraden hebben uit de aanhangwagens voor Trigun Stampede, beoogt de show het laatste te doen. Het bevat gereviseerde personageontwerpen, een uitgebreide aanpassing en een bijna onherkenbare nieuwe 3D-animatiestijl uit de originele serie. Nu, na het bekijken van de eerste aflevering, kan ik gerust zeggen dat de show niet langer dezelfde Trigun is waar ik en fans zoals ik zoveel jaren geleden verliefd op werden.

En eerlijk gezegd is de show er exponentieel beter voor.

Trigun Stampede is niet voor Trigun-fans, en daar is het beter voor
Bron afbeelding: Crunchyroll Orange Co.

Toegegeven, het uitgangspunt is nog steeds hetzelfde als de originele show en manga. Op een verre buitenaardse planeet bedekt met zanderige badlands, wordt een eenzame in het rood geklede schutter genaamd Vash gezocht voor verschillende misdaden. Hij draagt ​​een astronomische prijs op zijn hoofd, en enkele van de machtigste krachten op de planeet zijn van plan hem met alle mogelijke middelen gevangen te nemen.

Nadat hij is gered door aspirant-journalist Meryl, wordt het duidelijk dat Vash niet de gemene crimineel is die de autoriteiten beweren te zijn. In plaats daarvan is hij een pacifistische, goedhartige zwerver wiens doelen misschien altruïstischer zijn dan iemand zich realiseert, waarbij het lot van de planeet en haar mensen afhangt van zijn succes.

Langdurige fans zullen in dit opzicht geen grote revisies vinden, en nieuwkomers zullen geen probleem hebben om de belangrijkste verhaallijnen te begrijpen. Er zijn nog steeds genoeg capriolen te vinden, met Vash en Meryl’s schtick van een agressieve verslaggever die het opneemt tegen vredelievende goofball en fysieke komedie op kosten van Vash.

En toch heeft Trigun Stampede tegelijkertijd één groot voordeel ten opzichte van de originele Trigun-anime: het heeft het volledige plot van de manga om uit te putten en biedt dus een veel beter tempo. Het verhaal heeft een duidelijker eindpunt op de site en gaat daar met weinig tot geen aarzeling naartoe. Het maakt elke interactie en de actie die volgt tijdens de eerste aflevering van de remake des te leuker en boeiender.

Afbeeldingsbron: Crunchyroll en Orange Co.

De animatie van de show, die ook drastische veranderingen heeft ondergaan, helpt daar alleen maar bij. Voorbij is de 2D-stijl van de originele Trigun, vervangen door een nieuwe 3D-stijl gemaakt door Orange Co. uit Land of the Lustrous en Beesten beroemdheid. Dit zou al goed nieuws moeten zijn voor degenen die deze shows hebben gezien, maar degenen die dat niet hebben gedaan, hoeven Trigun Stampede slechts enkele ogenblikken in actie te zien om te zien wat een godsgeschenk deze verandering is.

Personages bewegen naadloos en communiceren naadloos met de wereld, gezien een vloeibaarheid die exponentieel moeilijker te bereiken zou zijn met traditionele 2D-kunst. De actie is ook meer filmisch en geeft de serie een absurde hoeveelheid spektakel voor de meest climaxmomenten. Ik was verbaasd over hoe opvallend de actiesets van de eerste aflevering waren, en ik kan niet wachten om te zien wat er gaat komen naarmate de serie het seizoen doorgaat.

Als klap op de vuurpijl nieuwe ontwerpen van de meeste hoofdpersonages. Zoals te zien is in trailers voor de serie, ziet Trigun Stampede Vash, Meryl en de rest van de hoofdcast nieuwe looks die meer in lijn zijn met moderne anime-personageontwerpen.

Hoewel het in het begin vreemd is, moet ik toegeven dat de nieuwe ontwerpen prachtig werken in uitvoering en niets afdoen aan de grotere ervaring. Integendeel, ze helpen ervoor te zorgen dat de show minder aanvoelt als een overblijfsel uit het verleden en zorgen ervoor dat het tijdloze verhaal beter verteerbaar wordt.

Maar dan, met al deze veranderingen, is het moeilijk te zeggen dat dit nog steeds dezelfde serie is als het bronmateriaal of de originele anime-aanpassing. In plaats daarvan is het iets heel anders, dat dient als een aanbod dat ergens tussen een stevige remake en een herinterpretatie in zit. Het is niet precies waar fans om hebben geschreeuwd sinds het concept van remakes voor oude series ontstaan, en het slaagt erin iets nog beters te worden als resultaat.

En echt, dat is het grootste punt in zijn voordeel. De Trigun van de jaren 90 bestaat al, in voor- en tegenspoed. Proberen op te sporen wat het als geheel heeft bereikt, zou het gewoon eindeloos vergelijken met het originele product, en waarschijnlijk beide naar de mening van de bredere anime-gemeenschap slepen. Door te proberen zijn eigen entiteit te zijn, vermijdt Trigun Stampede dit probleem en bereidt zich voor om zijn eigen nalatenschap te vestigen op een manier die maar weinig andere series ooit zijn gelukt.

Verandering kan eng zijn, vooral als het gaat om iets dat mensen koesteren. Het kan moeilijk zijn om te zien dat iets waar we om geven veranderd is of om te beseffen dat iets dat zo speciaal leek, zijn glans heeft verloren in de ogen van de bredere gemeenschap. Ondanks dat biedt Trigun Stampede het best mogelijke resultaat om een ​​geliefde serie te veranderen, en zou zelfs op de radar moeten staan ​​van de diehard fan van de Sci Fi Western-klassieker.

emagtrends ontving een screener voor de eerste aflevering van Trigun Stampede door Crunchyrol. Trigun Stampede zal op 7 januari op Crunchyroll worden gestreamd in het Japans met Engelse ondertitels, terwijl een Engelse kopie op een later tijdstip zal worden uitgebracht.

Source link

By lcqfv