Potion Craft: Alchemist Simulator op pc

In een jaar waarin blockbuster-games prijzen blijven winnen, zoals bij The Game Awards 2022, is er nog genoeg ruimte voor indiegames om indruk te maken met creatieve ideeën en boeiende ervaringen. Het simulatiespelgenre blijft populair, en hoewel sommige gamers er misschien van dromen om met allerlei vliegtuigen over de hele wereld te vliegen of extreem schoon te maken met hogedrukreiniging, kunnen degenen die eraan denken om drankjes voor ziekten te bereiden, genieten van Potion Craft: Alchemist Simulator is beleefdheid van NicePlay Games en tinyBuild.

Een spel waarin spelers ingrediënten verzamelen, drankjes brouwen met behulp van een uniek combinatiesysteem en een verscheidenheid aan klanten bedienen, Potion Craft is zeker een interessante afwijking van het meer traditionele type spel dat de meesten van ons leuk zouden vinden. . Er is op zich geen actie en alles wordt in een rustig tempo gedaan, waardoor spelers de tijd kunnen nemen en hun doelen kunnen bereiken zonder onnodige stress.

Potion Craft Alchemist-simulator

Bron afbeelding: tinyBuild via Twinfinite

Elke dag groeit er een willekeurig assortiment ingrediënten in een magische tuin die kan worden geoogst, gevolgd door het testen van recepten met die ingrediënten, wat leidt tot een groot aantal mogelijke drankjes met verschillende sterktes en effecten. Heeft u een klant die op zoek is naar iets om een ​​steile klif te beklimmen? Een krachtig drankje van behendigheid zal het lukken. Heeft iemand last van ongedierte in huis? Bereid een gevaarlijk en berucht gifdrankje om ze te helpen. Zodra de rij klanten voor de dag is verdwenen, is het tijd om terug naar bed te gaan en een hele nieuwe dag te beginnen.

Het duidelijke onderscheid voor Potion Craft: Alchemist Simulator is hoe het omgaat met het kerngedeelte van de gameplay, namelijk het brouwen van drankjes. In plaats van een lijst met ingrediënten die naar een specifiek drankje leiden, is het helemaal aan de speler om te experimenteren en te zien wat de beste manier is om verder te gaan in de letterlijke zin van het woord. In het begin begint elk drankje in het midden van een kaart bedekt met mist, waarbij elk ingrediënt een andere richting en afstand heeft die het zal afleggen.

Door bepaalde hoeveelheden paddenstoelen, wortels, bloemen, struiken, enz. te mengen, beweegt je huidige brouwsel over de kaart. Het vermijden van gebieden gevuld met schedels zorgt ervoor dat je toverdrank niet mislukt, en het verzamelen van verschillende boeken verspreid over de kaart zal je alchemistische kennis vergroten, waardoor je meer talentpunten kunt verzamelen, die je kunnen helpen het leven gemakkelijker te maken met upgrades. Er zijn ook portalen die kunnen worden gebruikt om lange afstanden af ​​te leggen of om mogelijke vallen te vermijden.

Potion Craft Alchemist Simulator Brouwen

Volgens de wensen van de klant kunnen al deze ingrediënten als zodanig in de ketel worden gegooid, hun volledige potentieel ontketenen met behulp van de vijzel en stamper, en zelfs gecombineerde effecten hebben in een enkelvoudig drankje met herhaald brouwen. Door de toverdrank net dicht genoeg bij een bepaald effect te krijgen, krijg je een zwakke toverdrank, terwijl je een sterkere toverdrank krijgt als je hem dichter bij het silhouet brengt.

Ondertussen zal een bijna perfecte match de krachtigste brouwsels creëren. Beheersen hoe ver elk ingrediënt is, wanneer je water moet toevoegen om je drankje terug naar het startpunt te brengen, en het juiste risico nemen, maakt het brouwen van drankjes een kunst in Potion Craft: Alchemist Simulator.

Het feit dat klanten geduldig zijn, is nuttig, zonder tijdslimiet om u onder druk te zetten om een ​​oplossing te vinden. Waar de uitdaging groter wordt, is dat de ingrediënten die uit de tuin worden geoogst beperkt zijn en het geld dat je hebt bespaard, dus het is niet altijd mogelijk om bij handelaren te kopen. Soms vindt niet iedereen de beste oplossing voor zijn problemen.

Op het verkooppunt beschikt Potion Craft: Alchemist Simulator ook over een afdingmechanisme, een risico- en beloningssysteem dat kan leiden tot hogere winsten of uw reputatie en bedrijfsresultaten kan schaden.

Door de dagelijkse structuur zullen er momenten zijn dat je gewoon niet de juiste ingrediënten hebt om aan de behoeften van de klant te voldoen, wat vervelend is, vooral als ze een eenvoudig aanbod nodig hebben. De beste manier is om gedurende een paar dagen een voorraad aan te leggen vanuit de tuin en handelaren, wat nogal contra-intuïtief is met hoe de game wil dat je experimenteert om nieuwe effecten te vinden.

Na verloop van tijd en oefening weerspiegelt het de reis van een beginnende toverdrankbrouwer die beter wordt in wat hij doet: zowel zijn kennis als zijn winst ontwikkelen en zijn vaardigheden verbeteren om zakendoen en brouwen te vergemakkelijken.

Potion Craft Alchemist Simulator-client

Naast hun behoeften hebben klanten ook verschillende achtergronden. Deze kunnen ertoe leiden dat je een alchemist barmhartige samaritaan wordt of iemand met een meer snode kijk op het leven. Hoewel er veel potentieel is voor gevarieerde verhaallijnen, is er zelfs na een tiental uur niet echt een tastbare verandering in de gameplay. Er is eigenlijk maar één verandering in het soort klanten dat je op de deur ziet kloppen.

En hoewel de brouwkaart zeker ontdekking zinvol maakt bij het brouwen van drankjes, kan het een tweesnijdend zwaard zijn. De enige manier om bepaalde effecten te krijgen, is door echt in een bepaalde richting te gaan met alle beschikbare ingrediënten, en als dat precies blijkt te zijn wat uw klanten nodig hebben, is dat prima. Deze ontdekking kan echter worden getemperd door het feit dat waardevolle ingrediënten zijn verspild aan een ontdekking die alleen nuttig is in de toekomst, niet in het heden. Talent om een ​​grotere straal van de kaart te ontdekken wordt ten zeerste aanbevolen.

Met hoofdstukken ingebouwd in Potion Craft: Alchemist Simulator, is de kans klein dat je niet precies weet wat de volgende stappen zijn om verder te komen. Het hangt echt af van de eetlust van de speler om verder te gaan, of gewoon drankjes te brouwen en een mooie winst te maken.

Voor degenen die echt van alchemie houden, is er ook een extra uitdaging om de Steen der Wijzen te maken. Dit proces is tijdrovend en vereist veel krachtige drankjes en zelfs dure alchemiemachine-onderdelen om aan de slag te gaan. Hoewel sommige hoofdstukken enige investering aan deze kant van de zaak vereisen om verder te komen, staat het je vrij om de achtervolging helemaal over te slaan.

Potion Craft Alchemist Simulator Alchemy Machine

Onderweg kan het ontspannend zijn om de kunst en visuele stijlen van Potion Craft: Alchemist Simulator te bewonderen. Van de vele ingrediënten, karakters tot de beweging van je brouwapparatuur, het brengt onmiddellijk een gevoel van rust, gekoppeld aan de opwinding van nieuwe ontdekkingen om elke hoek. Ondernemende alchemisten kunnen zelfs diep duiken in het aanpassen van het uiterlijk van drankjes en echt naam maken in deze wereld.

Aan het einde van de dag levert Potion Craft: Alchemist Simulator precies wat het wilde doen met een ervaring die berust op het brouwen van drankjes en alchemistische ontdekkingen. Het is een ontspannen bedrijf aan de oppervlakte, maar bevat veel diepgang voor degenen die bereid zijn om erin te duiken. Hoewel het tempo niet voor iedereen geschikt is, zouden een paar kleine aanpassingen hier en daar aan de gameplay-mechanica dit spel naar een nog hoger niveau kunnen tillen. krachtige mix.

Potion Craft: Alchemist Simulator

Potion Craft: recensie van Alchemist Simulator

Recensent: Jake Su | Kopie verstrekt door de uitgever.