De seizoensfinale van Peaky Blinders werd vorig jaar uitgezonden, maar naast een andere film zal Oculus Quest 2 ons meer geven. Ontwikkeld door Maze Theory, dat eerder Doctor Who: The Edge of Time publiceerde, is Peaky Blinders: The King’s Ransom de volgende. Terwijl we nog steeds wachten op een Steam-releasedatum, zal het voor het eerst aankomen op Quest 2 en Pico 4 op 9 maart 2023.

Met een origineel verhaal belooft Peaky Blinders: The King’s Ransom een ​​”duister VR-actie-avontuur gebaseerd op episch gangsterdrama” voor je beste VR-headset. Je speelt als een origineel personage in het Birmingham van de jaren 1920 en je moet je wenden tot de beruchte bendeleider Tommy Shelby voor hulp. Door Cillian Murphy en Paul Anderson terug te brengen om respectievelijk Tommy en Arthur Shelby in te spreken, kun je hieronder een nieuwe filmische trailer bekijken.

YouTube-miniatuur

‘Je bent meer dan tien jaar voor het vuurpeloton gevlucht. Als je je tot de beruchte Tommy Shelby wendt voor hulp, merk je dat je verwikkeld bent in de jacht op Churchills rode doos: een koffertje met de namen en locaties van elke Britse agent ter wereld’, zegt de stoom pagina. “Naarmate je dieper de criminele onderwereld in wordt getrokken, bevind je je weer in oorlog: een botsing van geweren en ego’s, waarbij je enige hoop op verlossing is om die doos terug te krijgen.”

Het is alweer een tijdje geleden dat we de BAFTA-winnende serie hebben zien veranderen in een videogame, hoewel The King’s Ransom het VR-debuut van Peaky Blinders markeert. In 2020 brachten FuturLab en Curve Games Peaky Blinders: Mastermind op pc uit, een puzzel-avonturenspel waarin je meerdere personages bestuurt om je plan uit te voeren.