Nieuw

One Piece Odyssey brengt Water 7 terug, gevolgd door de Enies Lobby-boog.

Vandaag heeft Bandai Namco weer een volledige gameplay-trailer uitgebracht voor de aankomende JRPG One Piece Odyssey.

Als de vorige aanhangwagendeze video concentreert zich op Water 7, maar is meer gericht op gameplay-inzicht bieden in plaats van het verhaal te laten zien.

Dit hoofdstuk biedt spelers de kans om de beroemde en emotionele verhaallijn opnieuw te beleven in hun herinneringen en met enkele toegevoegde wendingen, en ook om gesprekken te voeren met de crew over hun herinneringen aan gerelateerde gebeurtenissen uit het verleden. Er zijn ook veel zijafleveringen waarmee je kunt communiceren met de bewoners van Water 7 en kunt deelnemen aan hun verhalen.

Zelfs buiten gevechten om heeft elk bemanningslid unieke karakteracties waarmee je locaties kunt verkennen. Luffy kan bijvoorbeeld Gum-Gum Rocket gebruiken om verre oppervlakken te grijpen en zichzelf naar hen toe te stuwen. Je kunt zelfs op een Yagara-stier rijden om de stad te verkennen en een sightseeingtour maken door de grachten van Venetië.

Memory Link-speurtochten zijn nevenafleveringen waarvoor specifieke bemanningsleden moeten samenwerken om “Hysteria”, gebroken herinneringen in de werelden gecreëerd door “Memoria”, op te lossen. Dit zijn nostalgische ontmoetingen die herinneringen oproepen aan de manga en anime en waarmee je Bond Arts kunt ontgrendelen, krachtige teamvaardigheden die erg handig kunnen zijn tijdens de zwaarste baasgevechten.

Squad-leden zullen ook hun kenmerkende speciale modus oppikken naarmate ze verder komen in het verhaal, en hun kracht kan worden vergroot door Cube Fragments te gebruiken die je kunt krijgen tijdens het verkennen.

Dungeons bestaan ​​ook in de Memory World, bijvoorbeeld Franky’s Underground Dungeon. Elke kerker heeft unieke kenmerken, uitdagingen en puzzels om op te lossen, waarvoor aandacht voor de omgeving en het gebruik van de unieke vaardigheden van de bemanningsleden vereist zijn.

Het hoofdverhaal van Water 7 is anders dan wat de bemanningsleden van Straw Hat zich herinneren, dus verwacht niet exact dezelfde gebeurtenissen te herbeleven die plaatsvonden in de anime en manga.

Interessant is dat we ook leren dat na Water 7 de game ook de Enies Lobby-boog zal bevatten.

One Piece Odyssey wordt gelanceerd op PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc op 13 januari 2023. Je kunt de trailer hieronder bekijken.