Fire Emblem Inschakelschakelaar

Fire Emblem Engage is een feest. Het is een bijeenkomst, een viering van de meest iconische personages van de show. Ze zijn allemaal samengebracht voor een grote kreng, en het zou glorieus, leuk en plezierig moeten zijn. Ik trek me ook terug uit het feest lang voordat het eindigt, want hoewel de drankjes en het eten in orde zijn, missen ze uiteindelijk ziel.

In mijn voorbeeld van het spel had ik gezegd dat het verhaal erg in lijn voelde met het boek, met bekende ritmes die je bij elke stap begroeten. Op het moment dat ik Engage versloeg, bleven mijn gevoelens grotendeels hetzelfde: deze game is een behoorlijk avontuur door een middeleeuws fantasieverhaal met leuke tactische gevechten, maar zelden verrassingen of echt meeslepende karakterbogen om je goed geïnvesteerd te houden.

Het probleem begint en eindigt met de nieuwe karakters. Nieuwe gezichten zoals Alear, Framme en Vander slagen er gewoon niet in om enige vorm van respect of kameraadschap op te wekken wanneer ze met elkaar omgaan. Ondanks de vreemde haarkleurkeuze van Alear, lijkt hun karakterboog te bestaan ​​als een platte lijn, met hier en daar lichte bultjes. Maar we weten allemaal dat het echte hart van Fire Emblem de ondersteuningsgesprekken zijn, niet het hoofdverhaal, dus hoe gaat dat?

Ook niet zo goed. Het was buitengewoon opmerkelijk dat de ondersteuningsgesprekken veel korter leken dan je normaal zou verwachten van een Fire Emblem-game. Zelfde drie hoop, de nieuwste spin-off in Warriors-stijl, had een veel diepere achtergrond die hielp om je favoriete Three Houses-personages in een ander daglicht te stellen. De teleurstellende ondersteuningsgesprekken in Engage zouden waarschijnlijk niet zo verrassend moeten zijn, aangezien de meeste hoofdcasts nauwelijks diepgang hebben. De belangrijkste uitzondering op deze regel is Diamond, het brutaalste personage van Engage, die bijna elke scène steelt waarin hij zich bevindt, maar zelfs dat is niet genoeg om het spel te redden.

Afbeeldingsbron: Nintendo, Intelligent Systems

De rest van de cast van Engage wordt vaak gereduceerd tot eendimensionale tropen en onhandige slapstick-fysieke komedie die me alleen maar ineenkrimpen. Het maakte niet uit of het een held of een schurk was, Fire Emblem Engage leek tevreden zijn personages alleen te presenteren als overdreven dramatische en absurd onhandige klootzakken, of vergeetbare milquetoast-gezichten die je je niet meer kunt herinneren. spel af.

Het helpt ook echt niet dat de gesprekken over de connecties die je hebt met seriefavorieten zo oppervlakkig zijn. Het is van cruciaal belang om je band met hen te vergroten, omdat ze je hierdoor beter kunnen helpen in de strijd, maar de gesprekken zijn nooit meer dan oppervlakkig, met lichte bemoedigende woorden of heel licht geklets. Het is best schattig, maar nogmaals, er is weinig inhoud.

Zoals gewoonlijk is het de gameplay die Fire Emblem Engage hier redt. De tactische gevechten die fans van Fire Emblem kennen en waar ze van houden, keren terug, met een nieuwe wending: Engage. Naarmate je verder komt in het verhaal, krijg je toegang tot Emblem Rings, waarmee je personages contact kunnen maken met Emblem-personages om ze te versterken en een aantal echt belachelijk krachtige vaardigheden te gebruiken. Celica blijft mijn favoriet, omdat je met haar Warp Ragnarok-vaardigheid halverwege de kaart kunt teleporteren voordat je je vijanden bombardeert met verwoestende magie. Als het correct is gebouwd, is het bijna niet te stoppen.

Andere Emblem-personages hebben meer synergetische vaardigheden, zoals Lucina, die gespecialiseerd is in het stimuleren en verbeteren van andere vaardigheden wanneer erop wordt getikt. Dit zijn de belangrijkste hoogtepunten van Fire Emblem Engage; Het is niet alleen leuk om ze allemaal samen te zien komen in een epische strijd, het is ook fantastisch om te zien hoe al hun personagemodellen op een moderne manier worden herwerkt en bijgewerkt.

Zoals vermeld in mijn preview, kan de kracht van Engage-vaardigheden soms uit balans raken, aangezien de game voor het grootste deel beslist vrij luchtig was. Dat gezegd hebbende, de uitdaging van Fire Emblem-games is altijd geweest om een ​​heel level te doorlopen zonder een enkele eenheid te verliezen. Fire Emblem Engage heeft een permadeath-modus – als je dat wilt – en hoewel je bewegingen in een oogwenk ongedaan kunt maken met de Time Crystal, zul je snel merken dat je voorzichtig moet zijn om kostbare fouten te vermijden die de rest zullen duren van het spel.

Buiten de Engage-monteur zou de rest van de gameplay meteen vertrouwd moeten aanvoelen. Het wapendriehoeksysteem is hier nog steeds intact, je verplaatst nog steeds eenheden over een rooster en probeert een voordelige positie te vinden. De gevechten zijn solide, ik wou dat ik iets – wat dan ook – had gevoeld voor de personages die ik bewoog.

Ondersteuningsgesprekken gaan nog steeds goed in Fire Emblem Engage, waar eenheden hun relatie met elkaar kunnen verdiepen terwijl ze vechten op het slagveld. Je kunt ook je band met Emblem-personages versterken, maar hoewel ik het volledige verhaal van Engage heb gezien, vond ik de ondersteuningsgesprekken toch teleurstellend. Gesprekken waren nooit diep en leken alleen voort te bouwen op de toch al tropische introducties van elk personage.

Als er meer nadruk was geweest op de reeds gevestigde karakters van de serie, denk ik dat Engage uiteindelijk een boeiender verhaal zou zijn geworden. Maar helaas is dat hier gewoon niet het geval.

Tussen de gevechten door verken je de wereldkaart voor paralogen en schermutselingen om een ​​level omhoog te gaan, terwijl je door de Somniel dwaalt, die als je belangrijkste hub dient. De Somniel ziet er eigenlijk best esthetisch uit en is opgesplitst in een paar verschillende secties die allemaal een ander doel dienen. Het caféterras is een leuke en ontspannende kleine plek waar je kunt koken en rondhangen met je groepsleden, er zijn trainingsruimtes, er is een weiland waar je de dieren die je hebt geadopteerd kunt bezoeken, de lijst is lang.

karakteraanpassing in vuurembleembetrokkenheid

Grafisch ziet Fire Emblem Engage er verdomd goed uit. Het is absoluut een stapje hoger dan Three Houses, en ik merkte dat ik ernaar uitkeek om tussen de hoofdstukken door door de Somniel te dwalen. De opties voor het aanpassen van personages waren ook verrassend leuk, aangezien de game je een overvloed aan verschillende outfits en kleine accessoires geeft om mee te spelen. Veranderingen in het uiterlijk worden alleen weerspiegeld in de Somniel en niet in gevechten of tussenfilmpjes, wat jammer is, maar ik neem wat ik kan krijgen.

Aan het eind van de dag werd Fire Emblem Engage een vrij gemiddelde ervaring die niet bang was om een ​​paar nieuwe dingen te proberen als het op vechten aankwam, maar niet in de buurt kwam van de hoogtepunten die zijn voorgangers hadden neergezet. de series. Ik zie mezelf niet noodzakelijkerwijs Engage snel opnieuw bezoeken, maar als je gewoon een excuus wilt om je favoriete iconen uit de serie opnieuw te bezoeken, of hunkert naar meer tactische RPG-goedheid, kun je veel erger doen.

Fire Emblem Engage-beoordeling

Recensent: Zhiqing Wan | Kopie verstrekt door de uitgever.