The Dark Pictures: The Devil Inside Me op pc

The Dark Pictures Anthology, een op zichzelf staande serie horrorspellen die bij fans bekend staat als een van de meest meeslepende en interactieve ervaringen die het genre te bieden heeft, heeft onlangs zijn vierde deel uitgebracht. The Devil in Me is de laatste “aflevering” van het eerste seizoen van de bloemlezing en het plot komt rechtstreeks uit de jaren 1800 en concentreert zich op niemand minder dan HH Holmes zelf. Als je de bekende naam niet kunt vinden, heb je geen enkele prestatie van een groot man gemist. Holmes was een grafrover en seriemoordenaar, berucht vanwege zijn verhalen over zijn ‘moordkasteel’ waar hij potentiële slachtoffers naar toe moest lokken. The Devil in Me is geïnspireerd door Holmes en zijn kasteel en presenteert de personages van het spel en zijn spelers een moderne replica van de sterfelijke verblijfplaats. Er zijn puzzels, platforms en keuzes die gemaakt moeten worden, maar hoe zit het in het algemeen?

Terwijl De duivel in mij is gebaseerd op Holmes, het is geenszins een nauwkeurig verslag van zijn moorddadige carrière. De tutorial speelt zich af in het verleden, in 1893. Een jonge man en vrouw zijn naar Chicago gekomen om een ​​verblijf te boeken in het hotel dat eigendom is van niemand minder dan Holmes zelf. Het stel wordt door de moordenaar vermoord en vervolgens voor eigen gewin gebruikt.

In De duivel in mij, Holmes is een crimineel in elke betekenis van het woord. Hij doodt en berooft en verkoopt beide lichamen en de winstgevende goederen die daarmee gepaard gaan. Ook al was Holmes niet noodzakelijkerwijs het soort moordenaar dat wordt geportretteerd (het idee dat zijn hotel bestaat om potentiële slachtoffers aan te trekken wordt algemeen als onjuist beschouwd), het idee van een plek die bedoeld is om als huis te dienen, is een dodelijke val. verontrustend en past bij het thema van de games. Holmes zelf is een unieke weergave van een moordenaar in de media, aangezien spelers geen reden zouden vinden om met zo’n man te sympathiseren, zonder reden te doden en schaamteloos misbruik te maken van zijn slachtoffers. Het is zeker geen kwestie van romantiseren zoals het geval is geweest met andere seriemoordenaars in moderne afbeeldingen (ik kijk naar jou, Ted Bundy Stans).

Team de duivel in mij
Bron afbeelding: Bandai Namco via Twinfinite

De tutorial eindigt en de setting vervoert je van het verleden naar het heden. Dat is wanneer we kennis maken met de diverse cast, een groep van vijf personages die als filmploeg werken. Terwijl ze allemaal worstelen met persoonlijke problemen, van uiteenvallen tot potentiële relaties, ontvangen ze een mysterieuze uitnodiging die voor hen een echte zaak kan betekenen. De realityserie waar ze aan werkten, Architects of Murder, gaat failliet. Gelukkig nodigt een mysterieuze man, Granthem Du’Met genaamd, hen uit voor een bezoek aan zijn hotel. Het hotel blijkt een replica te zijn van het beruchte moordhotel van HH Holmes, behalve dat de replica niet alleen voor de show blijkt te zijn.

Het hotel zit vol met vallen, net als die van Holmes, en figuren gemaakt van de lichamen van de slachtoffers. Du’Met is een angstaanjagende copycat-moordenaar, een extreme versie van hedendaagse mensen die de psychopaten uit het verleden romantiseren. Ik vond de spookachtige elementen van het spel echt eng, maar er waren enkele punten die mijn onderdompeling braken. Fans van moordmysterie, fans van op verhalen gebaseerde horror en fans van interactieve games die sterk afhankelijk zijn van je eigen beslissingen… we willen allemaal hetzelfde. Een zoete en enge ervaring. Sommige puzzels van Devil in Me werkten niet erg goed, en de manier waarop de game mechanisch afweek van eerdere titels, bracht me soms in de war.

Plattegrond Granthem DuMet

De seizoensfinale introduceerde nieuwe bewegingsmechanismen zoals klimmen, springen en rennen. Het introduceerde spelers ook in een nieuw inventarisatiesysteem en meer praktische puzzels, waarvoor gereedschap nodig was. Ik dacht dat veel van deze nieuwe functies echt goed waren om aan de game toe te voegen, maar ze hadden misschien beter kunnen worden uitgerold in de pilot-aflevering van het volgende seizoen in plaats van dat de game als seizoensfinale diende. Het enige dat ik zeker zou prijzen over de veranderingen, is het feit dat elk personage zijn eigen unieke item had dat ze konden gebruiken. Het was best gaaf en voegde diepte toe aan de personages.

Als je ooit een Dark Pictures-game hebt gespeeld, weet je hoeveel een game als deze afhankelijk is van een goed verhalend ontwerp. Ik denk dat Devil in Me hier een beetje miste, met lange stukken waar ik gewoon dingen moest verplaatsen om vooruitgang te boeken die hadden kunnen worden besteed aan meer verhaalopbouw. Hoewel ik het erg leuk vind om te ontdekken, is het niet echt de serie games die ik vaak ontdek, maar meer voor de ervaring. Ik wil meer karakter- en plotgestuurde momenten dan lange ‘tussen’-momenten. De finale van de anthologie zou voor mij meeslepender zijn geweest als het meer naar een verhaalgerichte ervaring had geleund in plaats van er een beetje vanaf te wijken om nieuwe gameplay-mechanica mogelijk te maken.

Mannequin duivel in mij

Hoe dan ook, de veranderingen zijn positief in de zin dat ze dienden als inleiding op wat de toekomst van de bloemlezing zou kunnen inhouden. Misschien hebben we langere, meer uitgewerkte ervaringen die de perfecte balans vinden tussen onderdompeling in het angstaanjagende verhaal en verkenning om de stukjes bij elkaar te brengen om datzelfde verhaal voort te zetten.

De duivel in mij blijft zeker in de prachtig geconstrueerde wereld van de show, maar slaagt er helaas niet in om het minder leeg te maken. Er zijn veel minder dialoogopties in deze titel met personages dan in de voorgaande, wat verder bijdraagt ​​aan de lijst met wijzigingen die niet nodig waren om aan te brengen in de finale, de game die een echt stempel op de serie had kunnen drukken.

Over het algemeen denk ik niet dat The Devil in Me saai is, maar het is ook niet zo indrukwekkend als ik zou verwachten van een seizoensfinale. Als je een fan bent van de bloemlezing en deze aflevering niet wilt missen, pak hem dan zeker. Begin anders met een andere titel uit het eerste seizoen dat meer is geweest goed ontvangen zoals House of Ashes of Man of Medan. Ik zou het concept van een copycat-moordenaar prijzen, vooral in een tijd waarin velen dergelijke figuren lijken te vereren, maar ik zou de gameplay-veranderingen die deze titel uit de bloemlezing hebben gehaald, niet prijzen. Het verhaal is, zoals altijd het geval is met bloemlezingen, absoluut uniek en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet van genoot.

Dark Pictures Anthology: De duivel in mij

The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me recensie

Recensent: Anna Koselke | Kopie verstrekt door de uitgever.