Warhammer 40K: Darktide op pc

Fatshark Studios, makers van de nieuwste Warhammer fantasy coöp-ervaring, is een uniek game-ontwikkelingsteam dat bekend staat om hun frisse kijk op de populaire Left for Dead coöp-speelstijl. Warhammer Vermintide, zowel 1 als 2, zijn echt geweldige games, en de tweede kan zelfs als een meesterwerk worden beschouwd. Maar doet zijn nieuwste titel, Warhammer 40k: Darktide, zijn voorgangers eer aan?

Warhammer 40k: Darktide is een spel waarin gevangenen in opstand komen om de stad Tertium te redden van hordes vijanden die tegen hun wil tot slaaf zijn gemaakt voor een kleine overtreding. Vanaf het begin van je dienstbaarheid ga je eindeloos van missie naar missie totdat je niet langer nuttig bent voor de keizer.

Het is een donker en eenvoudig verhaal, maar goed gedaan met een bittere ondertoon; Mag ik je eraan herinneren dat Warhammer 40k het verhaal vertelt van een ork die terug in de tijd reist om zijn favoriete wapen te dupliceren en zichzelf te elimineren. Simpele, duistere en plezierige verhalen zijn waar Warhammer het beste in is.

Een weergave van een aangepast personage in Warhammer 40k: Darktide.
Bron afbeelding: Fatshark Studios

Als het gaat om het maken van personages, is de speler verantwoordelijk voor het creëren van zijn eigen verhaal, wat een grote verandering is ten opzichte van eerdere games, en eerlijk gezegd ziet het er echt goed uit. Beslissingen die je neemt op basis van je klasse-, verhaal- en persoonlijkheidskeuzes veranderen de manier waarop je omgaat met echte spelers in het spel en hoe je personage in het hele verhaal omgaat.

De gameplay, hoewel zeer vertrouwd, is soms leuk en vreemd voor anderen, aangezien de overgrote meerderheid van je gevechten melee is – wat jammer en vreemd is gezien de aard van 40k met schepen ter grootte van planeten en wapens die hele gebouwen vernietigen. Als u er echter bewust voor kiest Veteraan sluipschutterde belangrijkste shoot-em-klasse in het spel, zul je vreemd genoeg het grootste deel van je tijd in melee doorbrengen.

De beperkte munitie en krappe bochten dwingen je om eindeloos met je zwaard te spammen, en hoewel vroege treffers nieuw zijn, worden ze snel oud. Warhammer 40k: Darktide voelt absoluut alsof het meer liefde mist in de vuurkrachtafdeling of aandacht voor detail in melee-gevechten, aangezien het momenteel niet op een zinvolle manier betrokken is. substantieel of leuk. Het grootste probleem hiermee is dat het ertoe leidt dat alle vier de klassen erg op elkaar lijken.

Hoewel er vier klassen beschikbaar zijn, zijn de ervaren sluipschutter, fanatieke prediker, psyker en ogryn leuk, niemand minder dan de Psyker, met zijn elektriciteits- en krachtaanvallen, voelt uniek genoeg om een ​​andere klasse te zijn. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat de gameplay niet leuk is, maar het gevoel van het spammen met een hamer, schop of bijl is in alle klassen hetzelfde.

En hoewel klassen speciale vaardigheden krijgen en perks klassen een beetje differentiëren, zijn speciale vaardigheden zo beperkt wanneer ze actief zijn dat je vaak vergeet dat je ze hebt. Bovendien laden ze net zo snel op als ze verdwijnen, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze veel waarde missen. Het is zeker veilig om te zeggen dat de hectische end-game-gevechten leuk zijn met een groep mensen, maar singleplayer-deelnemers zullen de problemen vrij snel opmerken.

Hoe de sfeer van de meeste levels is.
Bron afbeelding: Fatshark via Twinfinite

Hoewel de graphics fenomenaal zijn, lijkt elk niveau op elkaar, waarbij de meeste kaarten een donkere fabriekslook hebben, waardoor de niveaus bijna identiek zijn. Prestatieproblemen zijn ook endemisch, omdat het moeilijk is om zelfs maar door een filmpje of level te komen zonder te crashen. De crashes zijn onverklaarbaar en treden op bij het laden van schermen, tussenfilmpjes en zelfs midden in het spel.

Tenzij je een van de nieuwste grafische kaarten uit de Nvidia 40-serie hebt, kun je geen ray tracing uitvoeren en zou je over het algemeen moeten verwachten dat de game het moeilijk zal hebben op het gebied van framesnelheid. Er moet op zijn minst kort worden vermeld dat dit reële en actuele problemen zijn. Hoewel de game in de nabije toekomst waarschijnlijk zal worden gepatcht om enkele van deze problemen aan te pakken, is de huidige staat behoorlijk slecht, vooral als je een echte fan bent van dat soort dingen.

Warhammer 40k: Darktide is een leuke maar oppervlakkige game met een geweldige formule die helaas wordt ingehaald door stabiliteitsproblemen en een gebrek aan inhoud. Ondanks deze tekortkomingen is de game nog steeds erg leuk met vrienden of willekeurige mensen, en de problemen zullen waarschijnlijk snel worden opgelost.

Warhammer 40k: Darktide is zeker de moeite waard om op te pakken als je van de franchise houdt, maar zelfs dan nauwelijks op dit moment omdat het hol en onstabiel is. In de hoop dat ze het kunnen repareren, zodat het als gelijk of beter kan worden beschouwd dan Vermintide 2.

Warhammer 40k: Darktiode-recensie

Recensent: Zack Hermenau | Kopie verstrekt door de uitgever.