Postbodes, universitaire docenten en leraren eisen in heel Groot-Brittannië betere lonen te midden van de crisis van de kosten van levensonderhoud.

Duizenden postbodes, universiteitsprofessoren en docenten in het VK zijn in staking gegaan om betere lonen en arbeidsomstandigheden te eisen in het midden van het land. kosten van levensonderhoud crisis.

Bij postkantoren, universiteiten en scholen werden donderdag piketten opgezet tijdens een van de grootste gecoördineerde stakingen van dit jaar.

Britten hebben de afgelopen maanden te maken gehad met reisonderbrekingen en overvolle vuilnisbakken, omdat vakbonden die meerdere industrieën vertegenwoordigen back-to-back stakingen hebben gelanceerd.

Advocaten, verpleegsters, postbodes en nog veel meer zeggen hun baan op om loonsverhogingen te eisen die overeenkomen met de torenhoge inflatie.

De energierekeningen en voedselprijzen van huishoudens zijn dit jaar enorm gestegen, waardoor de inflatie naar het hoogste niveau in 41 jaar is gestegen. 11,1% in oktober.

In Schotland sloten de meeste scholen donderdag omdat de leraren daar voor het eerst sinds decennia op grote schaal staken.

Op universiteiten gingen donderdag ongeveer 70.000 academische medewerkers in staking en zij zullen op 30 november vertrekken in de grootste actie in zijn soort in het hoger onderwijs. Dit besluit treft ongeveer 2,5 miljoen studenten.

Ondertussen gingen Royal Mail-medewerkers op donderdag uit en beginnen ze opnieuw op Black Friday en kerstavond.

De laatste stakingen komen nadat de National Union of Railway, Maritime and Transport Workers dinsdag aankondigde dat meer dan 40.000 spoorwegarbeiders in december en januari zouden gaan staken, waardoor het verkeer van tientallen mensen tijdens het drukke vakantieseizoen zou worden verstoord.

De vakbond zei dat leden vanaf 13 december en de eerste week van januari vier dagen uit zouden gaan.

Pubs, bars en andere horecazaken hebben hun ontzetting uitgesproken over de laatste aankondiging van een treinstaking.

“De aanhoudende spoorwegstakingen hebben een enorme impact gehad op onze horecasector; voorkomen dat personeel naar het werk gaat en de plannen van de consument verstoren, wat een enorme omzetdaling betekent voor locaties in de hele sector”, zegt Kate Nicholls, CEO van handelsorganisatie UK Hospitality.

“Verdere stakingen tijdens de drukste tijd van het jaar voor de horeca zullen verwoestend zijn, net zoals iedereen voor het eerst in drie jaar een ononderbroken kerstperiode verwachtte”, voegde ze eraan toe.